Δευτέρα, 07 Αυγούστου 2017 17:41

Είναι οι λέξεις-κλειδιά ακόμα σχετικές με το SEO?

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
facebook-administrator facebook-administrator

Η εστίαση στη λέξη-κλειδί SEO εδώ και πολύ καιρό έχει υποχωρήσει, καθώς βλέπουμε την χρήση λέξεων-κλειδιών εντός περιεχόμενου.

Η χρήση λέξεων-κλειδιών στο SEO ήταν το άλφα και το ωμέγα για μια διαφημιστική εκστρατεία? Η Google συγκέντρωνε δεδομένα σχετικά με έναν ιστότοπο βασιζόμενο αποκλειστικά στις λέξεις-κλειδιά που υπήρχαν στις σελίδες και στις συνδέσεις τους και οι εταιρείες μπορούσαν να μετρήσουν την επιτυχία τους με βάση τον τρόπο με τον οποίο ταξινομήθηκαν οι ίδιες  σύμφωνα με αυτές τις λέξεις-κλειδιά.

Ήταν μια απλή σχέση one-to-one που καθιστούσε εύκολο για όλους τους ανθρώπους να ξεκινήσουν τη προσθήκη "λέξεων - κλειδιά" και να ελέγχουν την κατάταξη τους. Το μόνο που έπρεπε να κάνει κανείς ήταν να καταλάβει πώς να επιλέξει σωστά τις λέξεις-κλειδιά.

 

Ευτυχώς ή δυστυχώς για κάποιους, αυτές οι απλές πρακτικές χρήσης απλά "λέξεων κλειδιών" έχουν ξεπεραστεί απο τις γνωστές μηχανές αναζήτησης GOOGLE, BING και YAHOO και δεν είναι πλέον το βασικό κριτήριο για ένα επιτυχημένο SEO. Υπάρχουν βέβαια κάποιες μηχανές αναζήτησης (μή διαδεδομένες)  που χρησιμοποιούν ακόμη την τοποθέτηση λέξεων-κλειδιών και την σχετικότητα λέξεων-κλειδιών με το περιεχόμενο.

Είναι αλήθεια ότι η εξέταση της κατάταξης των λέξεων-κλειδιών σας μπορεί να σας δώσει κάποιες ενδείξεις για την υγεία της καμπάνιας σας, αλλά η σχέση μεταξύ των λέξεων-κλειδιών και της επιτυχίας του SEO έχει γίνει πολύ πιο περίπλοκη και υπάρχουν πάρα πολλά άλλα θέματα και παράμετροι βελτιστοποίησης SEO που σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να αγνοήσετε.

 Για να επεξηγήσουμε τη συρρίκνωση της σημασίας των μεμονωμένων λέξεων-κλειδιών, έχουμε ενσωματώσει σε αυτό το άρθρο μερικά παραδείγματα ανάλυση των πραγματικών συντελεστών βελτιστοποίησης που έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία από την παρουσία λέξεων-κλειδιών.

Τοποθέτηση λέξεων - κλειδιά

Οι λέξεις-κλειδιά δεν είναι εντελώς άχρηστες και παρωχημένες. Εξάλλου, η Google εξακολουθεί να χρειάζεται κάποιο είδος κειμένου για να καταλάβει τι ακριβώς κάνει η εταιρεία σας.

Οπότε θα μπορούσατε να πείτε ότι οι λέξεις-κλειδιά, ακόμη χρησιμοποιούνται αλλά είναι απλώς ενημερωτικές πληροφορίες για την ανάλυση της Google.

Αλλά σε καμία περίπτωση δεν καθορίζουν την ποιότητα SEO και δεν εξασφαλίζουν μία καλή βαθμολογία στην ταξινόμηση σας κατά την αναζήτηση των χρηστών.  

Για τον ίδιο λόγο, η τοποθέτηση των λέξεων-κλειδιών σας έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία από τη συχνότητά τους.

Οπότε η τοποθέτηση της φράσης "Προϊόντα & Υπηρεσίες Τεχνολογίας" μία φορά στην ετικέτα τίτλου του ιστότοπού σας και μία φορά στην κεφαλίδα έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από το να γεμίσετε την περιοχή <body> επαναλαμβάνοντας την παραπάνω φράση.

Η Google χωρίζει τον ιστότοπό σας σε βασικές περιοχές, τις μετα-πληροφορίες (meta -tags) και οι επικεφαλίδες λαμβάνουν υψηλή προτεραιότητα. Δευτερεύουσα προτεραιότητα λαμβάνουν τα στοιχεία του βασικού περιεχομένου <body>  και οι πλευρικές μπάρες (sidebars) και τα υποσέλιδα είναι τα τελευταία σε σειρά προτεραιότητας.

Είναι σημαντικό να έχετε κάποια περιγραφή για την επιχείρησή σας σε εκείνες τις σελίδες που το περιεχόμενο τους αποτελεί υψηλή προτεραιότητα - τα metatags και την κεφαλίδα - αλλά δεν θα πρέπει απαραίτητα να επαναλαμβάνετε μία συγκεκριμένη φράση-κλειδί. Διαφορετικά, ο ιστότοπός σας θα μπορούσε να επαναλαμβάνει άσκοπες πληροφορίες και να κερδίσει ποινή αντί για υψηλή κατάταξη.

Η Google αναζητά περιεχόμενο με νόημα, όχι απλά συγκεκριμένες λέξεις

 Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος που εκτοπίζεται η λειτουργία λέξεων - κλειδιών. Όταν η Google σαρώνει τον ιστότοπό σας για πληροφορίες, δεν εξάγει απλά τις φράσεις-κλειδιά που πιστεύει ότι είναι συναφείς και τα συνδυάζει με τα ερωτήματα των χρηστών στην μηχανή αναζήτησης.

Αντιθέτως υπάρχει ένα ενδιάμεσο βήμα. Η Google ερμηνεύει τα δεδομένα στον ιστότοπό σας και αρχίζει να συντάσσει τα δικά της συμπεράσματα σχετικά με το τι πραγματικά εμπορεύεται, προσφέρει ή απλά παρέχει ο ιστότοπός και η επιχείρησή σας. Αν αυτό φαίνεται εντυπωσιακό σε σας, δεν είστε οι μόνοι - το Google πραγματικά αποκτά άποψη και εξελίσσεται καθημερινά ξεπερνώντας τον ρόλο μιας απλής μηχανής αναζήτησης. 

Σαν παράδειγμα, σύμφωνα με την έρευνα της Google, η δυνατότητα πλέον εξαγωγής πραγματικής σημασίας από τα συνώνυμα των λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούνται στις αναζητήσεις ξεπερνά στατιστικά το 70% επιτυχίας.

Αυτό σημαίνει ότι δεν έχει σημασία αν χρησιμοποιούσατε τη φράση "συνεργείο επισκευής αυτοκινήτων" πολλές φορές σε ολόκληρη την ιστοσελίδα σας. Θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε τη φράση "συνεργείο επισκευής οχημάτων", "μηχανικός επισκευής αυτοκινήτων" και "ειδικός χώρος επισκευής οχημάτων" σε διαφορετικές σελίδες και  η Google θα περιμέναμε να σας τοποθετήσει στην ίδια ακριβώς κατηγορία.

Ως εκ τούτου, είναι πολύ πιο σημαντικό να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας ώστε να βγαίνει ένα συγκεκριμένο νόημα και όχι για συγκεκριμένη φράση σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Έτσι θα είναι καλύτερο να μη ρίξετε βάρος στις λέξεις-κλειδιά αλλά να δημιουργήσετε μία εικόνα και σχετικές περιγραφές που να τονίζει τον τομέα της δραστηριότητας με σαφήνεια και απόλυτα στοχευμένα.

Η σημασιολογική αναζήτηση είναι αυτή που μετράει

Η σημασιολογική αναζήτηση είναι μια άλλη όλο και πιο εντυπωσιακή λειτουργικότητα από την Google που αρχίζει να έχει σημαντικό αντίκτυπο στις αναζητήσεις των χρηστών.

Ακριβώς όπως η Google αναζητά νόημα από τις λέξεις στη σελίδα σας, αντί να εστιάζει στις λέξεις τις ίδιες, η Google αναζητά και προσπαθεί να βγάλει νόημα από τις αναζητήσεις των χρηστών μέσω της "σημασιολογικής αναζήτησης".

Η σημασιολογική αναζήτηση υπήρξε ένα απαραίτητο χαρακτηριστικό για κάθε χρήστη που προσπαθεί να βρει απάντηση σε μια συγκεκριμένη ερώτηση.

Για να καταλάβετε την ιδέα πίσω από τη σημασιολογική αναζήτηση, φανταστείτε ένα ερώτημα αναζήτησης για "φτηνό κρασί στην Θεσσαλονίκη." Εάν οι μηχανές αναζήτησης αναλύσουν αυτή τη φράση με βάση λέξεις-κλειδιά, θα αναζητούσαν  οποιοδήποτε site με τις λέξεις "φθηνό", "κρασί" και "Θεσσαλονίκη" . Οπότε θα έπρεπε να δούμε αποτελέσματα από κάβες, εστιατόρια, ταβέρνες, γυράδικα κ.λ.π. που είναι στην Θεσσαλονίκη.

 Αντίθετα, η σημασιολογική αναζήτηση ερμηνεύει την έννοια πίσω από το ερώτημα αναζήτησης. Ο χρήστης πιθανώς ψάχνει για μία φθηνή ταβέρνα ή εστιατόριο  στην Θεσσαλονίκη. Οπότε ψάχνει για ταβέρνες και εστιατόρια που μπορεί να ταιριάζουν με αυτήν την περιγραφή (και πάλι αγνοώντας τις λέξεις-κλειδιά υπέρ του νόηματος πίσω από αυτές).

Όσο το περιεχόμενό σας σας κάνει να μοιάζετε με ένα φθηνό εστιατόριο - ταβέρνα και η τοποθεσία σας παρατίθεται στη Θεσσαλονίκη, θα μπορούσατε να εμφανίζεστε στα αποτελέσματα - ακόμα κι αν δεν έχετε αυτή την ακριβή φράση στη σελίδα σας.

Η δομή της σελίδας σας μετράει

Υπάρχουν δύο τρόποι να εξετάσουμε τη δομή στον τομέα του SEO, και οι δύο μπορούν να έχουν τεράστιο αποτέλεσμα στην απόδοση της σελίδας σας.

Το ένα γενικό κομμάτι αναφέρεται στη συνολική δομή και την πλοήγηση του ιστότοπού σας. Εάν ο ιστότοπός σας είναι εύκολος στην πλοήγηση, οι χρήστες σας θα χρειαστούν λιγότερο χρόνο να βρουν τις πληροφορίες που θέλουν και η Google θα σας ανταμείψει για την ευκολία που παρέχετε στους χρήστες. Οπότε φροντίστε να δώσετε ένα κατάλληλο τίτλο στις σελίδες σας, χρησιμοποιώντας μια γραμμή κεφαλίδας για να κάνετε τον ιστότοπό σας εύκολο στην πλοήγηση.

Βεβαιωθείτε επίσης ότι υπάρχει ένας crawlable sitemap που καθορίζει τον ιστότοπό σας ως σύνολο. Είναι επίσης καλή ιδέα να συνδέσετε το εσωτερικό σας περιεχόμενο συνδέοντας πολλές από τις εσωτερικές σας σελίδες το ένα με το άλλο - όσο συντομότερη είναι η διαδρομή από οποιαδήποτε σελίδα σε οποιαδήποτε άλλη σελίδα, τόσο μεγαλύτερο κύρος θα αποκτήσει ο ιστότοπός σας, ανεξάρτητα από τις λέξεις-κλειδιά.

Το άλλο κομμάτι έχει ένα κάνει με τον τρόπο με τον οποίο εκτίθενται οι σελίδες σας. Εάν συμμορφώνεστε με την παραδοσιακή δομή της Google που έχει κεφαλίδα, σώμα, πλευρικές γραμμές και υποσέλιδο και τοποθετείτε το κατάλληλο περιεχόμενο για κάθε ενότητα, η Google θα έχει έναν πιο εύκολο χρόνο σάρωσης της σελίδας σας. Και θα είναι σε θέση να αντλήσει το ακριβές νόημα πίσω από τον ιστότοπό σας χωρίς να ανησυχείτε για τη συμπερίληψη συγκεκριμένων φράσεων-κλειδιών.

 

Η ταχύτητας φόρτωσης της σελίδας και η ασφάλεια

Πιθανότατα γνωρίζετε ήδη ότι υπάρχουν διάφοροι διαρθρωτικοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν το κύρος του ιστότοπού σας, ανεξάρτητα από το περιεχόμενό σας.

Για παράδειγμα, οι τοποθεσίες που φορτώνουν γρήγορα κατατάσσονται πολύ υψηλότερα από τους ιστότοπους που καθυστερούν - προσπαθήστε λοιπόν να καθαρίσετε την προσωρινή μνήμη, να ελέγξετε τις προσθήκες σας (modules) και να κάνετε αλλαγές για να βελτιώσετε την ταχύτητα του ιστότοπού σας, όπου αυτό είναι δυνατό.

Έχοντας SSL κρυπτογράφηση παρέχει επίσης μια ενίσχυση κατάταξης, και αν και αυτή τη στιγμή είναι μικρή, είναι πιθανό να αυξηθεί στο μέλλον.

Βασική παράμετρος είναι  η εμπειρία του χρήστη που έχει σημασία τόσο για το Google όσο και η συνάφεια των λέξεων-κλειδιών με το περιεχόμενο σας. Εργαστείτε για να κάνετε τους χρήστες σας ευτυχείς και η Google θα σας ανταμείψει.

Η εμφανής σημασιολογία δίνει άμεση ορατότητα και αποτέλεσμα

Η Google παρέχει επίσης κάποιες πολύ συγκεκριμένες μορφές σήμανσης για διάφορες κατηγοριοποιημένες καταχωρίσεις στον ιστότοπό σας, όπως εκδηλώσεις ή μέρη.

Αυτές οι επισημάνσεις, βοηθούν την Google να επεξεργάζεται και να κατανοεί εύκολα συγκεκριμένους τύπους πληροφοριών στον ιστότοπό σας. Στη συνέχεια χρησιμοποιήσει αυτές τις καταχωρίσεις για να εμφανίσει ακριβείς πληροφορίες στα αποτελέσματα, δίνοντας στον ιστότοπό σας περισσότερη προβολή χωρίς να απαιτείται κάποια βάση στη σημασία των λέξεων-κλειδιών και δίνοντας στους χρήστες πιο άμεσες απαντήσεις στις ερωτήσεις τους.

Συμπέρασμα

Όπως καταλαβαίνετε παραπάνω, οι λέξεις-κλειδιά δεν είναι το μόνο σημαντικό στοιχείο SEO αλλά υπάρχει μία σειρά από άλλες σηματικούς παραμέτρους.

Η βελτιστοποίηση SEO μίας σελίδας περιλαμβάνει πολά περισσότερο από μία απλή βελτιστοποίηση λέξεων-κλειδιών μιας και ακόμη και η ερμηνεία λέξεων-κλειδιών έχει να κάνει με την εκλεπτυσμένη κατανόηση της ανθρώπινης γλώσσας από την προχωρημένης τεχνολογίας μηχανής αναζήτησης της Google.

Δώστε στους χρήστες σας μία ευχάριστη εμπειρία, δημοσιεύστε ακριβές και σχετικό και πρωτότυπο περιεχόμενο και δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα να ανεβείτε γρήγορα στην κατάταξη της Google.

Στην freespirits.gr η άριστη βελτιστοποίηση SEO της σελίδας σας αποτελεί προτεραιότητα και για τον ίδιο λόγο παρακολουθούμε τις εξελίξεις αλλά και τις αλλαγές που επέρχονται στην πιο διαδεδομένη πλέον μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιώντας πάντα τις πιο σύγχρονες τεχνικές και εργαλεία Search Engine Optimization.

 

Διαβάστηκε 5123 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 07 Αυγούστου 2017 23:50
Albanidis Dim. Konstantinos

success Imagination is the beginning of creation smiley

www.freespirits.gr | Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια